10.PTO Severka
Úvod 25.6. 26.6. 27.6. 28.6. 29.6. 30.6. 1.7. 2.7. Mt. Rotondo 3.7. 4.7. 5.7. 6.7. 7.7. 8.7. 9-10.7.

Rychlá navigace v deníku

Předchozí den Fotogalerie Následující den

Menu Korsika 2005

DEN 14., PÁTEK 8.7.

Porto Vecchio

Máme za sebou poslední noc v kempu. Balíme, přebíráme poslední jídlo. Saďour se vypravuje pro kus moře do pet flašky. Opouštíme větrný JIH a vyrážíme na sever. Ještě jednou razíme do Sparu a jako odměnu za odběr 30 chlebů dostáváme bonus - "30 malých croissánků". Ještě naposledy projíždíme kolem Bonifacia a pak už valíme po širší a rychlé a rovné silnici směr Porto Vecchio.

L´OSPEDALE
PISCIA di GALLO

Tohle přímořské letovisko ovšem míjíme obchvatem a odbočujeme ještě jednou do serpentin - do hor, na L´OSPEDALE. Po chvíli bádání KUDY KAM míjíme opět MÍSTNÍ LANÁČ, hezkou přehradu a parkujeme kousek za ní, k výletu připravit POZOR TEĎ ! Vyrážíme na poslední výlet tohoto "tábora" k vodopádu PISCIA di GALLO (prý 52 metrů vysoký vodopád…). Celou cestu si přeji, aby "to stálo za to", protože poznámky a narážky na Speluncu a Filitosu jsou mi neustále v patách :-) Naštěstí to "za to" opravdu stálo. Po prvním úseku - důchodcovské, ale hodně větrné a prašné cestě nás čeká sestup "kozí stezkou" až skoro dolů k vodopádu. Sice nechápu, proč se tomu říká "čurající kohoutek" nebo kohoutovo močení, ale pěkný to bylo. Asi jsem pobavila pár lidí svýma bílýma (světlýma) kalhotama, které (zdá se :-) ) nebyly úplně to pravé pro tento typ tůry. Ale myslím, že na to, jak jsem lozila po skalách a la kamzík, jsem kalhoty udržela ve stavu použitelném.

ZONZA a BAVELLA

Po návratu ještě malý obědový piknik v lese a pak už tradá zase zpět. Do ZONZY ani sedla Bavella nejdeme, což mě mrzí a tak aspoň kupuju pohledy :-)

Čeká nás východní pobřeží Korsiky. Zpočátku u Porto Vecchia míjíme některé nejznámější pláže, jejichž fotky prý pocházejí ze zimy, kdy je na pláži volno. V sezóně je tu prý tolik lidí, že takovou pohlednici mezi ně nelze ani zastrčit… Porto Vecchio míjíme jen vzdáleně a blíže z něj poznáváme pouze další SUPERMARKET :-) A už se valí dál - vpředu na busu vlajka Korsičana, vpravo rovina, pláže, vlevo hory a nad nimi zachycená mračna. Mančaft spí nebo diskmenuje, později si pouštíme S TEBOU MĚ BAVÍ SVĚT.

Nejlepší pláže Korsiky

Míjíme pláž Solenzara, spousty lidí, aut, různé barvy moře, víc zeleně kolem. Míjíme další střediska a letoviska, několik hlídek hasičů a trojitý plot letecké základny. Řidiči se střídají. Před námi je opět po téměř 14 dnech BASTIA.

Po nezbytném kolečku po místních kruháčích kotvíme ve vesničce PETRA NERA na další PIKNIK U BUSU. Tentokrát asi na prozatím nejhezčím místě - na terásce nad mořem, s výhledem na Bastii a osvětlený trajekt, vaříme polívku z pytlíku a mažeme taveňáky na chleby. Romantika :-) Jen misky už neumýváme (i když je poblíž kašna :-)) a hrneme je do prázdného hrnce.

Kolem 22 hodin se přesouváme zpět do Bastie na přístavní molo. Hodinku do nalodění trávíme očumováním kolem a vycházkami do noční Bastie. Balíme si věci na trajekt a nastupujeme už za tmy. Po chvíli těkání sem a tam zaujímáme část míst na horní palubě (děti ve spacáku na lehátkách), část míst v jídelně u stolků a křesílek. Opět se hraje Bang - kolem kulatého stolu. Vyplouváme z Bastie, je krásný výhled na osvětlené město. Holky čučí přes zábradlí do vody a vzpomínají na Titanic.

Je 24:10 (00:10) Trajekt začíná nepříjemně houpat a mnohým nám tuhnou úsměvy na rtu. Ďoubec rozdává kinedryly z posledních zásob. Někteří lidé odchází spát. Několik kluků z Trojky usíná na zemi bez ničeho, protože si nedali poradit a nic si sebou nevzali. Leží tu na koberci pod vypůjčenými hadrami nebo jen tak v kraťasech…

Je 03:46 Všichni spí. Píšu deník. Společnost mi dělá jen Cipísek, který odmítl spát a hraje karty a kostky. Všude je ticho a žlutý člověk z obsluhy mi nabízí kafe.

Je 05:22 SVÍTÁ. Jdeme s Cipískem na palubu. Bolí mě ruka. Usínám… (na minutku).