10.PTO Severka

EXPEDICE 2002

Termín : od 20.7. do 4.8. 2002, Jižní Čechy, podél Vltavy od Lenory až po Český Krumlov
Obsazení : 29 dětí a 9 vedoucích + pes Bary + Slon (týden) + Indigo (2 dny)
Program : Novinářská Odyssea aneb pátrání po Martinovi Beznadějovi

Tahanice kolem kupování táborové louky se zdají nekonečné... Budeme znova stavět provizorní kuchyni ? Navíc po několika stálých táborech jsme nabyli dojmu, že začínáme opět sklouzávat do stereotypu. Prostě jsme měli pocit, že to chce změnu a začali vymyšlet, co letos podniknem. Napadl nás puťák... No jo, ale puťáky už jsme zažili dva a tahat se zase s vozíkama se nám nechtělo. Takže puťák s doprovodným vozidlem, nejlépe dodávkou ? Tu se nakonec díky pomoci p. Hloucha podařilo sehnat (a ještě jednou děkujeme). Tak, auto už máme a teď kam pojedem? Nedalo to ani moc práce a vzpomněli jsme si na sqělý vandr kolem Vltavy v roce ´99. Takže to zopáknem, ale tentokrát začneme na Lenoře a skončíme až v Krumlově. A aby toho nebylo dost, tak od Vyššího Brodu pojedeme na lodích. A jak jsme řekli, tak jsme taky udělali... O tom, jak to dopadlo, si můžete přečíst v článcích a okouknout ve fotkách.

Fotky

Z celkově vyfocených 252 fotek zde najdete 155, rozdělených do šesti alb.
Každé album obsahuje okolo 26 fotek.

Album č.1   Album č.2   Album č.3   Album č.4   Album č.5   Album č.6

Logo tábora

Expedice 2002

aneb
vlakem, autobusem, pěšky i na lodi,
přes hory a doly, lesy, louky, řeky,
do krásných měst či do pralesa i do podzemí !

Kdybych měla sama za sebe shrnout do jedné věty, jaká byla Expedice 2002, asi by to znělo takto:
Super, super, super !!!
Teda aspoň já to tak vidím. Možná, že časem, až "vystřízlivím" ze všech těch dojmů, budu hodnotit víc kriticky, ale teď jsem plná skvělých zážitků. Snažím se je utřídit, ale pořád se vynořují nové a nové vzpomínky… Sem tam se, pravda, vynoří i okamžiky nepříjemné (epidemie, bouřka, závěrečná šílená cesta na nádraží,…), ale i na ně budeme po letech moc a moc vzpomínat…
    Netradiční pojetí tábora - opravdová expedice s velkým zázemím. Jedenáct stanů plus hangár (kuchyně / sklad / ložnice pár vedoucích). Dvě auta - osobák a dodávka, dva vleky, Bobina (polní kuchyně). Co dva/tři dny budování nového tábora na dalším místě. Neustálé přenášení sponzorských balíků Hanáckých kyselek z auta ven, na vozík a zpátky (ještě že jsme je postupně upíjeli). Neustálé přerovnávání věcí v kuchyni a v autě, s cílem najít nejlepší systém nabalení věcí (být na táboře ještě týden, náš systém bychom dovedli k dokonalosti…).
    První výlet - na Boubín. Krásný den, příjemné počasí. Náhlá sprcha v podobě první bouřky. Tábořiště Lenora s kadibudkami "Johny". Druhé tábořiště u super rybníka Olšina ve vylidněné oblasti ve vojenském prostoru. Vodácký výcvik a první setkání s vodou na raftech a nafukovacích "Pálavách". Deštivé i slunečné dny, chladné noci a ledová rána (7°C). Ďábelský přesun styl vlak-bus-oběd-bus-vlak kolem Lipna do Vyššího Brodu pod hráz, příprava na první ostrou plavbu na Vltavě…
    Místo první plavby epidemie nevolnosti - třetina tábora se mění na lazary a soutěží ve spotřebě toaletního papíru a ve výšce teploty. Zbytek posádky (zcela nespravedlivě) řádí ve Vltavě, sluní se - a každý doufá, že "on ne". Bohužel, nevolnost postupně přejde přes více než polovinu osazenstva tábora… Zdá se, že ušetříme na jídle :-) Druhý den už jsme ale opět v pořádku a těšíme se na první jezy.
    Vltava a naše první vodácké zážitky. Flotila 13 lodí pod vedením admirála "Saďoura" na kajaku. První jez, Ďoubec s Lukinem se cvakli (k velkému nadšení toho druhého) a také Gabe nečekaně "vystupuje" z raftu :-) Asi 2x za minutu nabádám Barynka, aby seděl v lodi a neskákal do vody. Všichni jsou nadšení, počasí nádherné, u jezů veselo. Svačíme na vodě - náš vor ze 13 lodí zabírá celou šířku Vltavy. Střídáme posádky Pálav a raftů, zkoušíme háčky i zadáky. Všichni už ovládají vodáckou hantýrku, i Bary už je víc vodákem a nevyskakuje ani na jezech. Třešnička na dortu - krumlovské jezy v celé své kráse - na těch bychom mohli strávit klidně celý den. A na závěr nás Saďour rituálně pasuje na vodáky - za utrpení každého ubohého pasovaného (kopřivy, bláto, pepřená šlichta), ale za velkého jásotu a povzbuzování ostatních, zbytek kempu nevyjímaje.
    Plno nových míst a každý den něco nového. Boubín, most Lenora, Volary. Přívoz ve Frymburku. Klášter Vyšší Brod, Poštovní muzeum. Čertova stěna. Rožmberk a posezení na slonovi :-) Nocleh v tee-pee v kempu Branná. Noční Krumlov s ohňostrojem. Grafitový důl, krumlovská věž, zámek, muzeum - mučírna. Závěrečná mňam večeře v hospodě Kavalírka… No, soudím, že za nízkou cenu tábora jsme si užili neuvěřitelné množství finančně náročných zážitků, o ceně za půjčení lodí nemluvě…
    Já jsem si užila i bezvadnou a pořádně veselou partu vedoucích, včetně pár nových, kteří vnesli do našeho kolektivu čerstvý vítr… K nové přezdívce přišel Pavlin - Bizon (díky kultovnímu filmu "Pějme píseň dohola). Novou tváří je Karel - Saďour, část tábora s námi putoval Slon a na poslední dva dny se do naší paměti zapsal i Indigo… Dětičky byly (jak jinak) velmi živé, "hravé i dravé" :-), i když letos méně žravé. Novinkou byly večerní písničky na přání, patřičné utužující vztahy v naší Severácké rodinné atmosféře :-) Prima byl i pohled na celou bandu v nových expedičních tričkách (díky, Renčo, za táborové logo) - a mě teda pořádně zahřála u srdce nejedna pochvala od kolemjdoucích, ať už za trička či dokonce "jak máme hodné a vychované děti". Zíráte ? :-)
    Kdo jste dočetli až sem, máte už docela slušnou představu o tom, že Expedice 2002 je pro nás opravdu nezapomenutelná. Tím víc teď všichni sledujeme, jak krásný Český Krumlov trpí při záplavách právě na té mírné Vltavě, kde jsme pádlem bidlovali o dno… Přejeme Vltavě a Krumlovu, aby se vše co nejdříve vrátilo do starých "břehů" a moc neutrpělo - abychom se třeba už příští rok mohli vydat zpátky na řeku - aspoň na pár dnů, když už asi ne na celý tábor. Co byste řekli vodácké výpravě Vltava 2003 ?
Hanča
Zpět na seznam článků

Závěrečná zpráva TAS

Milí čtenáři,
Přináším Vám závěrečné zpravodajské shrnutí z naší velice zajímavé Expedice 2002. Jak jistě víte, našim prvotním úkolem bylo zjistit, co se děje v jižních Čechách za záhady a kam se poděl novinář Martin Beznaděj.
    Naše agentura TAS*) na tyto problémy nasadila rovnou tři špičkové týmy - Šťastný svět, Dlouhou frontu a Velký třesk. Novináři byli postupně nasazováni na rozličné úkoly, jako přenos senzačních fotografií přes hranice, zabránění domnělé hrozící teroristické akci a záhadné zmizení osoby Františka Rozrucha. Proběhl bezesporu zajímavý a nezapomenutelný konkurz na moderátory TV novin.
    Postupně však začaly vznikat pochybnosti o pravosti získaných důkazů a záhad. Spíše to vypadalo, že na nás celou věc někdo pečlivě připravoval a chtěl, abychom sepsali senzaci, která by se ukázala jako pravá novinářská "kachna".
    Rozhodující důkazy jsme získali až ke konci naší Expedice, kdy se nám podařilo překazit přípravu mrtvoly UFONA a výrobu "záhadných" kruhů v obilí. Přitom jsme zadrželi přímo Františka Rozrucha a Martina Beznaděje, kteří, jak se ukázalo, stáli za většinou záhad v jižních Čechách.
    Závěrem chci ještě jednou poděkovat všem novinářům a redaktorům, bez jejichž pomoci by se celá Expedice 2002 neuskutečnila. Zároveň doufám, že se všem líbil závěrečný ohňostroj v Českém Krumlově, který se podařilo naší agentuře TAS pro Vás zajistit.
Se srdečným pozdravem Váš ředitel TAS Pavlin - Bizon
*) Tisková agentura Severka
Zpět na seznam článků

Aktualizováno 23.srpna 2002        Historie změn       Optimalizováno pro IE 5.0 (800x600)